انواع لوستر و کاربرد آن در دکوراسیون

انواع لوستر و کاربرد آن در دکوراسیون

لوستر ها در دکوراسیون داخلی زیبایی خاصی را به خود اختصاص می‌ دهند و از زمان‌ های قدیم هم وجود داشته اند اما بیشتر در کلیسا ها مورد استفاده قرار می‌ گرفتند. این کالا ها محلی برای نگه داشتن شمع یا لامپ می ‌باشند که به صورت ثابت روی سقف قرار می ‌گیرند و برای خانه یا محل کار قابل استفاده هستند.

 لوستر ها باید متناسب با تم و دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر و در سایز مناسب انتخاب شوند، تا در کنار زیبایی نور پردازی را نیز به درستی انجام دهند. من در این مقاله قصد دارم، برای شما از انواع مختلف لوستر و کاربرد های آن ها در دکوراسیون داخلی صحبت کنم. گالری الهیه در زمینه تولید و فروش و خرید لوستر اصفهان می ‌توانند به شما مشتریان عزیز خدمات لازم را ارائه دهند.

آشنایی با کاربرد لوستر ها در دکوراسیون

این ابزارها در انواع سایز و طرح ساخته می ‌شوند که علاوه بر زیبایی و جلوه ‌ای که به فضای داخلی ساختمان می‌ بخشند، باعث روشنایی آن فضا هم می‌ شوند. در زمان ‌های گذشته فقط از این کالا برای ساختمان‌ های لوکس و اشرافی استفاده می ‌کردند.

 اما امروزه در اکثر خانه‌ ها و مکان‌ های اداری در آشپزخانه و سالن ‌های پذیرایی، اتاق ‌ها و غیره قابل استفاده هستند و وجودشان در دکوراسیون داخلی امری ضروری شده است. چرا که باعث مدرن تر به نظر رسیدن فضای مورد نظر می‌ شوند.

معرفی انواع گوناگون لوستر

لوستر ها را با توجه به نوع سبک، به مینیمال، کلاسیک و مدرن می ‌توان دسته بندی کرد. علاوه بر آن بر اساس جنس و مدل هم دارای تنوع زیادی هستند. که در ادامه به صورت مختصر راجع به هر کدام توضیحاتی را برای شما ارائه خواهم داد.

انواع لوستر از نظر جنس

لوستر های چوبی

به دلیل این که چوب ها قابلیت رنگ شدن زیادی دارند. از آن ها می ‌توانند لوستر های زیادی با رنگ های متنوع تولید کنند. این جنس لوستر ها قابلیت تولید به صورت یک شاخه و چند شاخه را دارند و برای سبک مدرن و کلاسیک گزینه مناسبی می ‌باشند.

لوستر هایی با جنس فلز

همان طور که از اسم این لوستر ها مشخص است، بدنه آن ها را از آهن و یا آلومینیوم می ‌سازند. زمانی که لامپ یا کریستال روی این مدل کالا ها قرار گرفته می ‌شود، درخشندگی خاصی را به خود اختصاص می‌ دهند. بنابراین اگر در سالن پذیرایی از آن ها استفاده شود، جلوه ‌ای با شکوه به آن می ‌بخشند.

لوستر های برنزی

آلیاژ برنج در این مدل ابزار ها بسیار انعطاف پذیر بوده، و در مقابل آب و زنگ زدن و تغییرات رنگ ناشی از تماس با مواد شیمیایی و اسیدی قادرند مقاومت بالایی از خود نشان دهند. اما ویژگی منفی که این نوع لوسترها دارند، این است که نمی‌ توانند نور را به صورت کامل منعکس کنند. به همین خاطر از یک کلاهک شیشه ‌ای در آن ها برای انعکاس نور استفاده می‌ کنند.

لوستر های شاخه ای، آنتیک و سرامیکی که در بازار مشاهده می ‌کنید نیز از همین نوع لوسترها می‌ باشند. این ابزار ها را می ‌توانید برای سالن‌ های تالار و تشریفاتی به عنوان یک نور پرداز زیبا و با شکوه استفاده نمایید.

آشنایی با لوستر های کریستالی

این نوع لوستر ها را از سرب، پلاستیک و شیشه می ‌سازند، تا درخشش بالایی داشته باشند. پس به دلیل نور پردازی و درخشش بالای این لوستر ها در دکوراسیون داخلی از قیمت بالایی برخوردار هستند.

 برای مدرن تر کردن فضای مورد نظر مانند: اتاق، نشیمن، راهرو، آشپزخانه و غیره می‌ توانید از آن ها استفاده کنید. این کالا ها برای سبک‌ های مدرن و کلاسیک قابل استفاده می باشند.

برای آگاهی بیشتر از قیمت لوستر در اصفهان می ‌توانید به گالری الهیه مراجعه کنید.

انواع لوستر از نظر مدل

شاخه ای

برای چند برابر شدن نور پردازی و زیبایی بخشیدن بیشتر به محیط های داخلی ساختمان  این مدل لوستر ها را به صورت شاخه‌ های درهم پیچیده تولید می ‌کنند. برای تولید این لوستر ها استفاده از چوب، شیشه، برنز، استیل و غیره گزینه های مناسبی هستند. این کالا ها برای استفاده در مکان ‌هایی با ابعاد بزرگ مثل: سالن های تشریفاتی بهترین گزینه می ‌باشند.

آویزی

همان طور که از اسم این لوستر ها پیدا است، به صورت آویز هایی قابل تنظیم در ارتفاع ‌های مختلف ساخته می ‌شوند و به خاطر مدل آویز بودنشان نور منعکس شده از سمت لامپ های آن رو به پایین می‌ باشد. آویز های این لوستر ها را از برنز و کریستال می ‌سازند و وزن پایینی دارند، که برای نصب بر روی سقف ‌های کاذب نیز گزینه خوبی می ‌باشند.

لاله ای

 به دلیل خاص و شیک بودن این ابزار ها در سبک ‌های سنتی و کلاسیک قابل استفاده هستند و از فلز ‌هایی با کیفیت بالا ساخته می‌ شوند. جایگاه لامپ ها و کریستال ها در این نمونه لوستر ها بر روی پایه‌ هایی به شکل گل لاله می ‌باشند، و استفاده از آن ها در نشیمن و سالن‌ های پذیرایی به آن جلوه ی خاص و شیکی می ‌بخشند.

ریسه ای

در این مدل لوستر ها از ریسه ‌هایی با رنگ‌ های آبی، بنفش، قرمز، دودی، صورتی و غیره استفاده می ‌کنند و هنگام نصبشان قسمت انتهایی آن را که شبیه به سینی است، به صورت ثابت به سقف می‌ چسبانند، تا رشته‌ ها از آن آویزان و به صورت متحرک باشند. به خاطر مدلی که این نوع لوستر ها دارند از آن ها در سقف هایی با ارتفاع بلند مثل: سالن ‌های تشریفاتی، و تالار ها می توان استفاده کرد و باعث زیبایی بیشتر در آن ها شد.

حلقوی

مدل این کالاها به صورت دایره یا حلقه ‌ای می ‌باشد که روی آن لامپ ‌های ال ای دی قابل نصب می ‌باشند. به دلیل مدلی که این لوستر ها دارند، برای فضا های اسپرت و مدرن مناسب می‌ باشند. رینگ های این لوستر ها از جنس شیشه، کریستال و یا فلز می ‌باشند که به صورت تک رینگ یا چند رینگ قابل سفارش و ساخت هستند.

شمعی

این کالا ها همانند زمان ‌های گذشته می باشند که بر روی آن ها شمع گذاشته می شد و در انواع طرح و سایز در بازار وجود دارند که می‌ توانید برای دکوراسیون داخلی منزلتان از آن ها استفاده کنید.

خرید انواع لوستر از گالری الهیه

در این مقاله از انواع مختلف لوستر ها و کاربرد شان در دکوراسیون داخلی برای شما عزیزان صحبت کردم. همان طور که اشاره کردم، این کالا ها می‌ توانند برای زیبایی و نور پردازی بهتر در دکوراسیون داخلی استفاده شوند.

 اما قبل از تهیه آن ها باید به سایز، جنس، مدل و میزان نور پردازی لوستر و سبک دکوراسیون داخلی ساختمان توجه کنید، تا بر اساس این موارد بهترین آن را برای مکان مورد نظرتان انتخاب و خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *