گالری مبل الهیه

بهترین چوب برای مبلمان کدام است؟؟

بهترین چوب برای مبلمان کدام است؟؟

خرید مبلمان و انتخاب مدل و رنگ آن برای خانه بسیار مشکل است زیرا امروزه تنوع بسیاری در بازار گالری مبل الهیه در اصفهان آمده است. همچنین با این تنوع جنس ، تشخیص جنس چوب و پارچه اصل و درجه یک از جنس های درجه دو مشکل شده است و نیاز به توجه و داشتن اطلاعات کافی میباشد. ما در این مطلب سعی میکنیم اطلاعاتی راجع به وسایل به کار رفته در ساخت مبل را در اختیار شما عزیزان قرارا دهیم.

ساخت مبل:

به طور کلی اگر ساخت مبل را در نظر بگیریم ، مبل از کلاف که همان پایه و اسکلت چوبی مبل است و پارچه و اسفنج روی مبل تشکیل میشود. کلاف مبل از قسمت های مهم است که اگر از جنس مرغوب استفاده شود عمر مبل را افزایش میدهد .

برای ساخت مبل از جنس های مختلفی استفاده میشود مانند ام دی اف ، نئوپان ، مصنوعات چوبی و حتی چوب درختان مختلف همچون چوب راش ، گردو ، افرا ، بلوط و… اما این چوب ها هر کدام کیفیت و رنگ مخصوص به خود را دارند. شما قبل از خرید مبل باید اطلاعات کافی از این چوب ها داشته باشید تا  زمان خرید بتوانید تشخیص دهید که از کدام نوع چوب در ساخت مبل استفاده شده و کیفیت آن چگونه هست . همچنین قیمت های این چوب ها کاملا با هم تفاوت دارند. در ساخت مبل الهیه اصفهان از هر دوی این چوب ها استفاده میشود. در ادامه دو نوع از معروف ترین چوب ها را معرفی و با هم مقایسه میکنیم.

چوب راش:

چوب راش یکی از معروف ترین چوب هایی ست که در ساخت مبلمان استفاده میشود.چوب راش دارای مقاومت بالایی است و تقریبا سنگین است . و به همین دلایل حشرات در آن نفوذ نمیکنند و عمر طولانی تری به نسبت بقیه ی چوب ها دارد. در ایران از دو نوع چوب راش استفاده میکنند یکی چوب راش خود ایران و دیگری چوب راش وارداتی از کشور گرجستان اما بعضی میگویند که چوب های ایرانی کیفیت بالاتری دارد.

گالری مبل الهیه

به هر حال اگر قصد خرید مبل دارید بهتر است به سراغ مبل هایی با چوب راش بروید زیرا هم مقاومت بالایی دارد هم زیبایی زیادی دارد. به خصوص اگر از خانواده های پر جمعیت هستید نیاز به مبل مقاوم دارید. البته دقت داشته باشید که بعضی ها مبل را فقط روکش چوب راش میکنند که این کار اصلا درست نیست  و ارزش خریدن ندارد.

چوب گردو:

چوب گردو نیز از چوب های نسبتا سنگین ومقاوم است. اینم چوب به دلیل تلخ بودن و همچنین سختی که دارد حشرات تمایلی  به نفوذ در آن ندارند و این باعث مقاومت هر چه بیشتر مبل میشود. این چوب بیشتر در اسکلت مبل استفاده میشود زیرا در مقابل خم شدگی و تحمل وزن و … مقاومت زیادی دارد . از چوب گردو به خاطر ویژگی های که ارد در ساخت وسایل چوبی دیگر مانند مجسمه ها و منبت کاری و… استفاده میشود.

گالری مبل الهیه

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *